TEHRAN UNIVERSITY
درباره ما
اولین دانشکده روانشناسی دانشگاه کشور در سال 1344 هجری شمسی آغاز به کار کرد. این دانشکده در ابتدا ضمن تربیت دبیر آموزشی، آموزش مسائل تربیتی و روشهای آموزشی را نیز بر عهده داشت. این وظیفه قبل از تاسیس دانشکده روانشناسی در دانشکده ادبیات در گروه فلسفه و علوم تربیتی انجام میشد. از سال 1348 فعالیت دانشکده صرفاً به روانشناسی و علوم تربیتی معطوف شده و به بسط و توسعه آن همت گماشته است. دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران با جذب اساتید مجرب در حوزه بهداشت روانی گامی در راستای ارتقاء سطح توانمندیهای جامعه حرفه ای متخصصان روانشناسی و خدمات سلامت روان برداشته است. این مرکز با برگزاری مجموعه کارگاههای آموزشی کوتاه مدت و دورههای بازآموزی بر آن است تا گامی بلند و ارزشمند به منظور رفع دغدغه های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران و نهادهای دلسوز و هم چنین فارغ التحصیلان در این حوزه بردارد.
اهداف آموزشی عبارتند از:
کارگاه های آموزشی ویژه متخصصین و دانشجویان
- ارتقاء موقعیت دانشکده در سطح ملی و بین المللی به عنوان یکی از قطب های روانشناسی و علوم تربیتی.
- تحقق اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت سند چشم انداز توسعه دانشگاه و کشور با توجه به ماموریتهای دانشکده.
- ارتقاء و کنترل کیفیت آموزش از طریق هدایت و فعال نمودن گروههای آموزشی، پیمایش مستمر عملکرد گروهها به تفکیک استاد و دانشجو، بکارگیری فناوریهای نوین آموزشی، و بررسی و تبادل نظر مستمر در خصوص مسائل و مشکلات آموزشی دانشجویان.
- فراهم ساختن محیطی مناسب برای تربیت علمی و معنوی دانشجویان.
- افزایش کیفیت خدمات آموزشی از طریق استفاده بهینه از شیوههای نوین اطلاع رسانی به منظور بهرهگیری بهتر از زمان.
- توسعه دورههای آموزش آزاد به منظور استفاده از توان علمی دانشکده در پاسخ به تقاضای موجود و نیازهای جامعه با تأکید بر افزایش اثربخشی آموزشهای دانشگاهی و رویداشت به رهیافتهای جدید علمی در حوزههای علوم تربیتی و روانشناسی.
کارگاههای آموزشی ویژه عموم
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران به منظور ارتقاء سطح دانش عمومی، بهبود سبک زندگی، افزایش کارایی و بهبود مهارتهای روانشناختی در افراد جامعه مجموعه کارگاههایی را با همکاری بهترین متخصصین و اساتید دانشگاهی برگزار مینماید.
کارگاههای آموزشی ویژه سازمانها و محیطهای کاری
دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران با توجه به نقش کلیدی روانشناسی درمحیطهای سازمانی با هدف ارتقاء بهزیستی فردی و بهرهوری سازمانی، سالم سازی فضای سازمانی و بهینه سازی احساس رضایتمندی شغلی، آمادگی دارد تا با استفاده از برنامه سلامت روانشناختی محیط کاری و سازمانی و سپس با استناد به راهنماهای مداخلاتی کارآمد، به رفع آسیبها و پرورش سلامتی و بهرهوری بالای سازمانی بپردازد.