TEHRAN UNIVERSITY

درباره ما

درباره ما

اولین دانشکده روان‌شناسی دانشگاه کشور در سال 1344 هجری شمسی آغاز به کار کرد. این دانشکده در ابتدا ضمن تربیت دبیر آموزشی، آموزش مسائل تربیتی و روش‌های آموزشی را نیز بر عهده داشت. این وظیفه قبل از تاسیس دانشکده روان‌شناسی در دانشکده ادبیات در گروه فلسفه و علوم تربیتی انجام می‌شد. از سال 1348 فعالیت دانشکده صرفاً به روان‌شناسی و علوم تربیتی معطوف شده و به بسط و توسعه آن همت گماشته است. دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران با جذب اساتید مجرب در حوزه بهداشت روانی گامی در راستای ارتقاء سطح توانمندی‌های جامعه حرفه ای متخصصان روان‌شناسی و خدمات سلامت روان برداشته است. این مرکز با برگزاری مجموعه کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت و دوره‌های بازآموزی بر آن است تا گامی بلند و ارزشمند به منظور رفع دغدغه های سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران و نهادهای دلسوز و هم چنین فارغ التحصیلان در این حوزه بردارد.

اهداف آموزشی عبارتند از:

کارگاه های آموزشی ویژه متخصصین و دانشجویان

  • ارتقاء موقعیت دانشکده در سطح ملی و بین المللی به عنوان یکی از قطب های روان‌شناسی و علوم تربیتی.
  • تحقق اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت سند چشم انداز توسعه دانشگاه و کشور با توجه به ماموریت‌های دانشکده.
  • ارتقاء و کنترل کیفیت آموزش از طریق هدایت و فعال نمودن گروه‌های آموزشی، پیمایش مستمر عملکرد گروه‌ها به تفکیک استاد و دانشجو، بکارگیری فناوری‌های نوین آموزشی، و بررسی و تبادل نظر مستمر در خصوص مسائل و مشکلات آموزشی دانشجویان.
  • فراهم ساختن محیطی مناسب برای تربیت علمی و معنوی دانشجویان.
  • افزایش کیفیت خدمات آموزشی از طریق استفاده بهینه از شیوه‌های نوین اطلاع رسانی به منظور بهره‌گیری بهتر از زمان.
  • توسعه دوره‌های آموزش آزاد به منظور استفاده از توان علمی دانشکده در پاسخ به تقاضای موجود و نیازهای جامعه با تأکید بر افزایش اثربخشی آموزش‌های دانشگاهی و رویداشت به ره‌یافت‌های جدید علمی در حوزه‌های علوم تربیتی و روان‌شناسی.

کارگاه‌های آموزشی ویژه عموم

دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران به منظور ارتقاء سطح دانش عمومی، بهبود سبک زندگی، افزایش کارایی و بهبود مهارت‌های روان‌شناختی در افراد جامعه مجموعه کارگاه‌هایی را با همکاری بهترین متخصصین و اساتید دانشگاهی برگزار می‌نماید.

کارگاه‌های آموزشی ویژه سازمان‌ها و محیط‌های کاری

دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران با توجه به نقش کلیدی روان‌شناسی درمحیط‌های سازمانی با هدف ارتقاء بهزیستی فردی و  بهره‌وری سازمانی، سالم سازی فضای سازمانی و بهینه سازی احساس رضایتمندی شغلی، آمادگی دارد تا با استفاده از برنامه سلامت روان‌شناختی محیط کاری و سازمانی و سپس با استناد به راهنماهای مداخلاتی کارآمد، به رفع آسیب‌ها و پرورش سلامتی و بهره‌وری بالای سازمانی بپردازد.

چهره‌های ماندگار دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران